Matris LED Display Uygulaması

AMAÇ:

Mikrodeneleyicilerin çalışma sistemini öğrenmek, C dili ile program yazabilme ve 16F877A entegresini programlayabilme yeteneğini kazanmak.

YAPILACAK İŞ:

Matris Led Displayde istenilen karakterlerin gösterilmesi

DENEYİN BAĞLANTI ŞEMASI

    PROGRAM KODU:

#include <16f877a.h>

#fuses XT,NOWDT,NOPROTECT,NOBROWNOUT,NOLVP,NOPUT,NOWRT,NODEBUG,NOCPD

#use delay(clock=4000000)

#use fast_io(b)

#use fast_io(c)

//******** Matrise Gönderilecek Karakter Bilgileri *******

    int A[]={0x03,0x75,0x76,0x75,0X03};

int B[]={0x00,0X36,0X36,0x36,0X49};

    int C[]={0x41,0x3E,0x3E,0x3E,0x5D};

    int D[]={0x00,0x3E,0x3E,0x3E,0x41};

int E[]={0x00,0xB6,0xB6,0xB6,0xBE};

int arti[]={0x77,0x77,0x41,0x77,0x77};

    int cift_ok[]={0x6B,0x5D,0x00,0x5D,0x6B};

//******* Sütun Seçme Fonksiyonu ************

int sutunsec (int s)

{

     switch (s)

    {

     case 0: return(0x10);break;

     case 1: return(0x08);break;

     case 2: return(0x04);break;

     case 3: return(0x02);break;

     case 4: return(0x01);break;

     }

}

//******* Matrise Veri Gönderme Fonksiyonu *******

void matris_karakter_gonder(char harf[], int tekrar)

{

     int i,j;

    for (i=1;i<tekrar;i++)

     {

     for(j=0;j<5;j++)

     {

     output_c(sutunsec(j));

     output_b(harf[j]);

     delay_ms(10);

     }

     }

}

/********* ANA PROGRAM FONKSİYONU********/

void main ()

{

     setup_psp(PSP_DISABLED);

     setup_timer_1(T1_DISABLED);

     setup_timer_2(T2_DISABLED,0,1);

     setup_adc_ports(NO_ANALOGS);

     setup_adc(ADC_OFF);

     setup_CCP1(CCP_OFF);

     setup_CCP2(CCP_OFF);

set_tris_b(0x00);

     set_tris_c(0x00);

     while(1)

     {

     matris_karakter_gonder(A,25);

     matris_karakter_gonder(B,25);

     matris_karakter_gonder(C,25);

     matris_karakter_gonder(D,25);

     matris_karakter_gonder(E,25);

     matris_karakter_gonder(arti,25);

     matris_karakter_gonder(cift_ok,25);

}

}

İŞLEM BASAMAKLARI

1.Devreyi bord üzerine kurunuz.

2. Kodu yazıp derleyiniz.Hex kodunu Pice yükleyiniz.

3.Devrenin çalışmasını inceleyiniz.

DEĞERLENDİRME ÇALIŞMALARI

1.Kodların yanına açıklamalarını yazınız.

2. Karakterlerin kaymasını nasıl sağlarız.

 

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz